CIIO Klantendag: grote opkomst, waardevolle uitkomsten
Donderdagmiddag 15 oktober jongstleden organiseerden wij onze jaarlijkse CIIO-klantendag.
Na 3 inspirerende inleidingen gingen bijna 50 klanten onder begeleiding van CIIO-beoordelaars met elkaar in gesprek over de nieuwe ISO-norm en de nieuwe CIIO Maatstaf 2016 in woridng. Deelnemers gaven aan dat ze nu beter kunnen inschatten wat dit voor hun eigen organisatie betekent.
Wat ons betreft was het een succes! Waarom? Allereerst vanwege de grote opkomst. Maar de inhoudelijke opbrengsten waren ook waardevol, net als de onderlinge ontmoetingen en uitwisselingen. Dit werd zo gewaardeerd dat de deelnemers ons vroegen om snel weer zo'n ontmoetingsmoment te organiseren.
De documentatie
Allereerst, de gehouden presentaties:
- algemene inleiding, door Léon van der Meij van CIIO.
- leiderschap, door Betty Geijtenbeek van de JP van den Bent stichting.
- samenwerking, door Pieterjan van Delden van Andersson Elffers Felix.
- risicomanagement, door Helma Born van Procap.
Daarnaast zijn een white paper en de overgangsregeling uitgereikt. De overgangsregeling is die op 15 september 2015 ingegaan.
De ronde tafel-gesprekken
De gesprekken waren waardevol. Vanwege de inhoudelijke verdieping, maar ook vanwege het uitwisselen van ervaringen en ideeën onderling. Dat blijkt ook uit het achter elkaar zetten van de gespreksopbrengsten. De input van onze klanten wordt meegenomen in de doorontwikkeling van de CIIO Maatstaf 2016.