De eisen voor dit accreditaat zijn in het verleden ontwikkeld door CIIO en het Centrum Klantervaringen in de Zorg (CKZ) gezamenlijk, waarna CIIO ook de toetsingen uitvoerde. Doel van de accreditatie was en is om te waarborgen dat:

  • Er zorgvuldig en compleet geregistreerd wordt. 
  • Metingen gestandaardiseerd worden uitgevoerd met inachtneming van de privacyregelgeving.
  • Resultaten van kwaliteitsmetingen zorgvuldig worden samengevoegd.
  • Resultaten van kwaliteitsmetingen vergelijkbaar worden gemaakt.

CKZ is sinds januari 2013 opgenomen in het Zorginstituut Nederland. Het onderhouden van het CQI-accreditatieschema was geen logisch onderdeel van de taken van Zorginstituut Nederland. Daarom heeft het Zorginstituut Nederland 3 jaar geleden besloten het CQI-accreditaat te vervangen door twee alternatieven: ISO 9001 (Basiseisen kwaliteitsmanagementsysteem) en ISO 20252 (Marktonderzoek), met een overgangsperiode. Deze overgangsperiode eindigt over 2 maanden.

Beide ISO-normen worden ook door CIIO getoetst, inmiddels is een aantal meetbureaus door ons ISO-gecertificeerd. Wilt u informatie ontvangen over de mogelijkheden voor u? Neem dan contact op met Marco Weda of Suzanne van der Meulen.

15-10-2024

De brede certificeringservaring en expertise van CIIO geeft ons vertrouwen

Sportmedische Instellingen (SMI’s) zijn bijna 50 jaar geleden opgestart door de Vereniging voor Sportgeneeskunde. De SMI’s richten zich op...
26-09-2024

CIIO-klantenmiddag 12 november

Op dinsdag 12 november organiseert CIIO vanaf 13.30u haar jaarlijkse klantenmiddag. Komt u ook? Geef u dan op.
18-09-2024

Webinar 'CIIO-Maatstaf voor adviesbureaus'

Dinsdag 10 september organiseerde CIIO een webinar, speciaal voor adviesbureaus, over de CIIO-Maatstaf. Bijna 20 deelnemers namen deel, van diverse bureaus...